Tisdag

Folk undrar varför Tisdag heter Tisdag så här kommer en förklaring. Jag fick Tisdag i födelsedagspresent av mina underbara vänner Holmes och Ph. Det kom helt som en överraskning så jag hade inte kommit på nått bra namn. Dom som hade hon innan hade kallat henne för Mos (och hennes syster för Korv) Så det kunde jag ju inte gärna döpa henne till. Jag var lite sugen på att döpa henne till Cat Stevens men det är ju faktiskt ett killnamn. Jag ville även döpa henne till Jenna Jameson men grejen är att jag då skulle börja kalla henne för Jenna då och det är ju inte så kul.
Så jag satt och funderade och kom på att jag kunde döpa henne till Tisdag! Jag fick henne nämligen på en Tisdag och hon ser faktiskt väldigt mycket ut som en Tisdag. Kattnamn ska ju även ha S i för att det hör dom bra så Tisdag blev det ju ultimata namnet.


 
Tisdag, kvinnan i mitt liv.


Kommentarer
Postat av: milk

HUR är det möjligt att vara så söt? vill ha en egen liten tisdag!

2008-06-25 @ 17:56:27
URL: http://imilk.blogg.se/
Postat av: Ella

Jag har en kompis som döper sina djur efter vem som har namsdag den dagen se får det. Så hennes katter heter Sigur och Tekla...ganska smart det också!

Man Tisdag är coolt det med...söt som attans är hon också!!

2008-06-25 @ 19:28:51
URL: http://ellabellaswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0