Tisdag

Idag har jag varit på Djurmagazinet och handlat lite åt Tisdag. Jag köpte ett rött fint koppel som jag ska försöka vänja henne med så att jag kan ta med hon ut litegrand. Man vågar inte direkt släppa henne lös här i luleå. Hon blev lite förvirrad när jag tog på henne det, men när jag började leka med henne glömde hon bort det helt.
Tror att det kan bli riktigt roligt faktiskt om hon vänjer sig med det.

Jag köpte även en Klicker. Det är en liten dosa med en knapp som klickar högt när man trycker på den. Jag ska alltså börja med klickerträning. Klicker träning används mest på Hundar men det sägs att det fungerar på katter också.
Klickerträningen går ut på att man lär katten att klicket är något positivt och därigenom kan man lära henne en massa trix. Jag ska nog börja med dom enkla, ligg, sitt, rulla runt och liknande. Idag har jag försökt vänja henne med klickern genom att jag ger henne en godis varje gång jag klickar så vill hon ju hela tiden höra klicket.
Läs mer om klickerträning här. Detta tror jag kommer bli riktigt riktigt kul. Tisdag ska bli en cirkuskatt.



Man blir trött av alla påhitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0