Gottne

Igår morse åkte jag hem till Gottne för att träffa familjen. Jag hade gruvat mig som sjutton inför en 6 timmars bussresa med skrik katten men hon skötte sig exemplariskt. Hon sov hela vägen. Jag var helt förundrad när jag kom fram över hur bra det hade gått men bävade litegrand över hur det skulle gå med prinsen. Och även det gick super bra, dom busar och leker precis som vanligt man kan knappt tro att vinterkatten (vinterkatten är alltså den skrikiga kåta katten som ligger och ålar sig och inte är tyst en minut) någonsin har funnits.
Förrns jag nyss gick bort till mormor för att hälsa på henne och min moster. Jag tog med mig Tisdag och direkt vi kom innanför dörren börjar hon åla sig och mjaua. Jaha, tänkte jag nu är vinterkatten tillbaka men när jag kom tillbaka hem till mamma och pappa så var vinterkatten som bortblåst igen.
Det kanske är något speciellt med det här huset, vem vet?

Ja, jag kom iallafall fram hit till övik runt två och då for jag och min moster och åt på ett ställe innan vi åkte hem till gottne. På kvällen for jag till Holmes för att överraska henne då jag inte hade sagt att jag skulle hem. Hon blev glad och bjöd på varmamackor och skrynkelkaka (som är typ samma som kladdkaka fast fetare) mums för de!

Ja, annars idag ska jag inte göra mycket alls, hälsa på pölsan och syster när dom kommer hem från dagis och jobb och kanske umgås med kära holmes ikväll. Tack och hej!


Tisdag och Prinsen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0