Vaknad ur helvettet

Nu har febern äntligen lagt sig och mina krafter börjar sakta men säkert komma tillbaka. I söndags så började jag känna mig hängig och på kvällen när vi kom till Gottne så small febern till. Jag och Kellerman skulle åka tillbaka till luleå på måndag morgonen men eftersom jag var så sjuk fick Kellerman åka själv. Sen låg jag död i några dagar med närmare 40 graders feber, halsont, huvudvärk och en fruktansvärd nackvärk.

Tillslut blev nackvärken och huvudvärken alldeles för jobbig så mamma tog mig till läkaren och tydligen hade jag saltbrist. Ungefär som vätskebrist men jag hade druckit jätte mycket vatten men dock inte fått i min några viktiga salter och av det kan man få fruktansvärd huvudvärk och nackvärk.

Så farbror doktorn och mamma tvingade mig att dricka en halvliter vidrig bujong (med hårda äckliga fettklumpar i) och att sedan försöka få i min lite salter. Jag gick snabbt över till resorb istället för det var galet vidrigt med buljongen. Nu mår jag bättre så länge jag tar massa värktabletter så därför ska jag göra ett försök imorgon och sätta mig på bussen till luleå. Det kommer säkert vara super jobbigt men det kommer vara så skönt att få komma hem till min riktiga säng och till Kellerman. Jag hoppas bara att nackvärken börjar släppa snart för den är verkligen jättejobbig.

Ja, det är väll ungefär så min vecka har sett ut, tråkig och med minimalt av sömn. Nu finns det iallafall lite hopp om liv och jag har ork att blogga igen. Hoppas ni har saknat mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0