Tisdag

Kom för ett tag sedan hem från skolan för att käka lite lunch. Klockan nio träffades vi i ekonomigruppen och gjorde lite uppgifter till nästa veckas redovisning. Vi blev klar väldigt snabbt vilket var sjukt skönt, lite längre lunch tackar man inte nej till.
Ja, vad har jag då gjort sista dagarna. I lördags var jag och firade en klasskompis  som fyllde år på dagen och fick massor av gofika, åt nästan ihjäl mig. Hela söndagen ägnades åt städning och nu är lägenheten verkligen jättestädad, det är väldigt väldigt skönt. Helgens kvällar spenderades i soffan med Tisdag och The Host som jag faktiskt läste ut inatt, den är inte riktigt lika bra som Twilightböckerna men nära på och det är ett väldigt bra betyg.

Tisdag fick p-piller utskrivet i Fredags och veterinären sa att hon skulle käka ett om dagen i tre dagar och därefter en i veckan fram till kastreringen. Efter dom tre dagarna sa veterinären att hon defenitivt skulle slutat löpa. Men igår skrek hon och åmade sig precis lika mycket så vi ringde veterinären igen och hon hade ingen aning om varför det inte fungerade, hon trodde att Tisdag kanske var resistant mot p-pillren. Lite komiskt, det kanske är menat att Tisdag ska bli mamma.
Idag verkar hon dock ha lugnat sig lite vilket är skönt, får en sån sjukt jobbig huvudvärk av att inte få sova ordentligt på nätterna.

Ja, annars så händer väll inte så mycket på dagarna. Skola hela dagarna och på kvällen ligger jag utslagen i soffan.


Kommentarer
Postat av: maria

Ha ha ha.. det vore väl typiskt henne att de inte biter. Ni får nog leva med vrålet :-)

2009-09-22 @ 11:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0